tisdag 27 januari 2015

Funderingar

På Tv aktuellt igår så pratade dom om döden.Dit ska vi ju alla förr eller senare.Grejen va den att en amerikansk gubbfan hade bestämt sig för att dö vid 81 för han ville inte bli en börda för familjen eller samhället.Det tycker jag inte är rätt.Låt livet ha sin gång.Och så va det en som tyckte att vid 75 har människan uppnått sin rätt att leva.Hu!Jag fyller 71 i juni och jag känner mig inte mogen för att ramla av pinnen.Vore man olyckligt kär kanske?Isåfall,vore ju inte den gubben värt det.Så tycker jag.Den amerikanske gubben tänkte stoppa all medicinering.Han var inte fattig,så det kunde inte bero påsnålhet.Snarare dumhet!

1 kommentar:

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är upp till var och en, men jag håller nog med den äldre mannen.

Jag själv skulle inte vilja leva mina sista dagar på ett sätt där jag inte kan njuta av livet.

Jag vill sluta med värdighet - helst under något av mina galna upptåg! :P