onsdag 13 maj 2015

Kväll är det å daggs att dra

I morgon ska jag se en rolig film med John Wayne.North to Alaska.Den är på nedladdning.Jag har alltid gillat John Wayne.Det var en filmstjärna som jag samlade på,fast det mesta var ju barnförbjudet på den tiden.Men han såg så tuff ut.Tänk hör ni,idag,så undrar man ju hur vissa filmer kunde barnförbjudas.som ex.King Creole.med Elvis.
Jag var 15 år fyllda och tog med pappa.Den biografen har aldrig någonsin varit så väl fullbelagd och kön ringlade sig lång.Många kom inte in.Vakten tänkte inte släppa in oss efter att kollat på mig.Min pappa som aldrig höjde tonen vanligen väste till vakten jag måtte väl för fan veta hur gammal min dotter är!Så vi kom ju in.Men vad var det som var så hemskt i King Creole?Det var enbart de vuxna som ville stoppa oss stackars tonåringar som inte hade något på den tiden.En flicka som jag känner kom inte in fast hon fyllt 15 och blev så himla arg.

1 kommentar:

Ama de casa sa...

Jag tror att det var betydligt strängare förr när det gällde åldersgränser.

Jag minns när jag, min bror och pappa skulle gå på bio och se nån film. Minns inte vilken... Jag var för ung och skulle inte få gå in, då började jag gråta och då fick jag se filmen :-)