tisdag 15 september 2015

Å det regnade mest hela dagen

Och här har ni min farfar, Alfred.Visst är han snygg?
Han är ju en äkta nerking så jag skickade bilden till Kumla släktforskningsklubb.Där de har en efterlysning på honom.Står nämligen att dom,familjen Rozén, fd.Söderlund, flyttar till okänd ort.En man som leder klubben och jag har samma  anfader här i bygden.Jo jo,gubbarna var i farten kan man säga.Och den som leder klubben,hans fru,är ledare i släktforskning.Så hon fick sig en överaskning med mig på sina kurser.Jag skulle vilja gå på släktforskning i höst,nu när man hittat pigan Dagmar.Tyvär har jag inte råd.Får spana så gott det går på egen hand.
Bild på farmor kommer i morgon.
Vet ni,när de flyttar till okänd ort har de bytt efternamn till Rozén.Pgav en annan i släkten som fick sitta inne pgav taskiga affärer.Man behöver väl inte skämmas över släkten heller.

Inga kommentarer: