lördag 21 november 2015

Hejsan

Helga och Olga idag har namnsdag.Denna bild gjorde jag i art rage och det är olja.Blev inspirerad aven tavla som Veijken hade i sin blogg.Den konstnären vet nog inte så mycket om tulpaner fför han hade fel färg på blad och stjälken.Jag gjorde rätt färg åtminstone.Det är nog det som är konsten,att se med andra ögon
Under natten hade jag en märklig dröm.Om min väninna i Enköping å hennes man.Han är död sedan många år men de var gifta i 40 år.Kärleken uppstod i Spanien o det var JAG som upptäckte killen först.Hon tyckte att han var en tråkmåns från början.men jag såg hur kär han blev i min väninna.Och mycket snäll o trevlig mot mig.
Jag drömde liksom två drömmar.Gick upp på toan o la mifg.Och konstigt,drömmen fortsatte på samma tema.

2 kommentarer:

Skruttmärtha sa...

Hej på dej!
Har Fibromyalgi det är därför jag mår så dåligt.
Tack ska försöka krya på mej.
Idag fyller mitt näst äldsta barnbarn 25 år.
Fint du har gjort tulpanen.
Ha en bra dag.
Kramar från Gun-Britt

Veiken sa...

Drömmar är konstiga. Jag undrar ibland hur det kan bli så galet! Kram