torsdag 10 december 2015

Och inte är jag bjuden på fest

Ja suck,vad är väl en bankett i Stadshuset!
Vilket fall är det gräsliga stolar att sitta på.Postgirot hade en fest där en gång och ja vilken kväll!
För den gången va det snöstorm och min man skulle hämta mig vid Tumba station,där vi bodde.Han kom inte,för han hade fastnat med bilen i Tumbas backen.Jag knatade hemåt och fick se både man o bil och putade på,så vi kom hem.Och efter det blev ju jag helnykter.Och grannen skottade snö a v bara fan.Vi sa det är ingen ide´.för det var ett rejäl snöväder.Ikväll hotade väderleksgubben med snö på till söndag
Vill inte ha!
Lånad bild på Alfred Nobel.Någon medalj.



1 kommentar:

Ama de casa sa...

Jag var på Nobelfesten igår. Via TV-n då :-) På nåt annat vis skulle jag inte vilja vara där - gud vad länge dom måste sitta!
:-)