söndag 31 januari 2016

Men hör ni så dålig natt

Jag fick ont i höger ben.Sonen menar att det är träningsverk.Jag gick utan halkskydden.Och så är jag begåvad med ett ben kortare än det andra.Inte dåligt,men kan bli problem med skor.
Ivar och Joars dag.
Historychannel bjöd på en berättelse om den där märkvärdiga arken.Och det var intresant för man var både i Etiopien och Israel.
Skulle inte lådan glittra i ögonen på banditer?
Jag säger ni får tro vad ni vill.Men att forsla på en guldbelagd låda genom öknen,med alla rövare runt omkring!Och så kom arken till Etiopien genom att färdas på Nilen av drottningen Sabas son.Ha ha,vilket öde och nu visar etiopierna  inte upp lådan.Kanske aldrig funnits vem vet.En munk vaktar den underbara reliken.Lådan innehåller de tio budorden,som är ristat på en sten.Alltså tio stenar.Emedan jag har hört att det fanns flera bud ord än tio.

1 kommentar:

Henrik Olsson sa...

Jag tror att det var två stentavlor med 6 respektive 4 budord på varje :)