söndag 21 april 2013

Skuldsaneringen är en konst att få

Först ska man uppsöka budgetrådgivningen på kommun.Göra deckarjobb med gamla skulder sedan 90 talet.En del har ju bytt namn och varit på vift i Norge.Är man klar med detta och lämnat in till byrån ska man gå dit några gånger och det tog ett år innan DE skickade iväg pappren till kronofogden,som jag kallar vargen..Efter fyra månader fick jag en ny handläggare på kronofogden.Allt skulle bli klart till maj.Nejdå.Nu ska en jurist kolla upp om jag är värdig en skuldsanering.Förmodligen inte.Csn tyckte inte det.Men,då får dom aldrig något om det blir avdrag på vanligt vis från lön.Bara så ni vet,hur krångligt det är.

1 kommentar: