Det skojiga är att det går inte att göra mönstret exakt lika!För isåfall är det inte äkta vara.En del kopierar mönstret med smörgåspapper,och ritar av.Jag ritar på egen hand direkt på porslinet.Sedan målar jag.Nu för tiden finns moderna färger som tål vanlig ugns temperatur.Jag kommer att hålla till det gamla stilen.De färgerna är vackrast.Jag har egen ugn.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar