tisdag 25 mars 2014

Bibelns sagor

Visst är de oändliga.Man får tro vad man vill.Och jag har respekt för er som tror.Men hur var det där med mattematiken?Det var enligt bibeln idag som ängeln  berättade för Maria att hon väntade barn.Inte kunde dom räkna särskilt bra!Jag får inte till det.Mars,april,maj,juni,juli,sept,okt,november,dec.Nå,kanske....Men vilket fall,Jesus var född under sommaråret.Kyrkan hittade på 25 dec,som det skulle passa romarnas eget firande.Då slapp dom ändra.I vår tid har teknikens under kommit fram till att det fanns ingen Bethlehems stjärna på himlen.Men som sagt,det är en söt saga.

1 kommentar:

Eivor sa...

Saga är det för mig också.
3 pojkar fick dom Abel, Kain, Set. Hur kunde de föröka sig så vi är så många miljoner-miljarder idag?
Säger som dig med all respekt för dem som tror. Jag gör det inte.


Kram