torsdag 11 september 2014

Mötet på hyresgästföreningen

var väl ok.Men de bjöd inte på kaffe snåljåpar.Vilket fall jag framförde mina åsikter och fick medhåll.Det är för mycket trafik och särskilt nattetid.En annan sak som gjorde mig arg.Det finns 55+,lägenheter
 och där ska inte finnas barnfamilj.De som bor där,vill inte ha ungar och nu har det flyttat in en barnfamilj trots allt.Jag som stått i den kön är glad att jag gick ur.Vill man inte ha ungar omkring sig och det heter 55+ ska det väl vara så.Tur är att jag ska flytta till 65 +,garanterat barnfritt vart fall.Om jag flyttar till Hummelsta med två rum är det ju en annan sak,men då är det radhus,å ingen ovanpå.
Sedan fick jag höra att den som står i kö här,och kommer utifrån.kan lägga en slant och komma förbi alla andra.Det tycker jag inte om.
Åter igen vill dom på vissa gator höja standarden med att det ska bli insatslägenheter.Men förra gången va det ingen som ville köpa!Inte köper man grisen i säcken.Det är för att Öbo ska slippa underhållet och hyresgästen själv betala.Då blir det rena slummen.Hå,ja ja!

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Bra att få säga ifrån, bara hoppas också att det då blir någon förändring av det som inte är bra! Kramiz