lördag 26 december 2015

Nu är vi hemma

Vi hade så trevligt.Men att sitta på en lapptop var inte så bra.Netet där ute på ön krånglade.Jo jag skrev om julkalendern, som kanske framkom.NU ska jag se den på play.Den var rolig tyckte jag, å den som tyckte att den var tråkig måste vara historielös.Vi skrattade gott åt det sista avsnittet som handlar om nutiden.Avsnittet från vikingatiden var inspelat på Birka,som ligger nästgårds mot Adelsö.
 Tomten som kom.Jag har fler bilder som ska fixas till.
Artur,som är 8 blev lite komfus fast han hade sagt innan att det är nog grannen.Men nu så kom det två tomtar,så han blev väldigt överaskad.Just när tomtarna kom så for bussen förbi och jag tror att chaffisen fick julkänsla.
Vilket underbart väder.
Katterna hade skött sig och hade mat så det gick ingen nöd på dom alls.Men matte luktade konstig hund.
God mat men ingen julskinka.Lamm från Adelsö är inte dumt heller och bara man får sillsallad är jag nöjd


1 kommentar:

Ama de casa sa...

Låter som du har haft en härlig jul :-)