lördag 6 augusti 2016

De skorna köper jag!

Bra pris och passar min kassa.Det var på Bone prix,på netet.
Dotter min tyckte att det verkar bra för mig.Jag vill inte ha klackar.åtminstone inte höga.
Tänker på alla tjejer i hög klackat,så ont i ryggen de kommer att få.Stackars fötter.
En gång när jag var fortfarande tonåring och barn.Skulle köpa skor och mamma köpte ett par som var så FULA!Systerskor kallades det.Och jag sa,köper du dom,kommer jag ALDRIG att ha dom på.Och när vi kom hem från stan,störtade jag genom affären gråtandes.En kund sa men gråter hon?Ja sa mamma skrattande vi har köpt skor.
Mina gamla skor var så använda att en dag kom dom där hemskingarna på.Och så jag blev retad i skolan.När jag då kom hem slängde jag in skorna i garderoben och sa,där ser du mamma vad du ställde till med!ALDRIG att jag sätter dom på-

1 kommentar:

Ama de casa sa...

Jag hade en liknande upplevelse med en hemsk långkappa som min pappa hade köpt åt mig i julklapp. En gång hade jag den, sen ALDRIG mer. Den passade kanske till tuffingar i Stockholm, men inte i Skellefteå där alla på den tiden i princip hade likadana kläder...