lördag 22 oktober 2016

Och nu är detäntligen lördag

full fart då.Får se hur min dag blir.Regnigt är det ju.Får låta bli att se ut.Marika och Marita grattas.
Igår såg jag ett intresant dokumentär om den där arken som bars ut från öknen.Det var en amerikanare som trodde att han hittat den.Ron Wyatt.En skojare.Han hade inga bilder att visa upp,och i slutändan sa han att staten Israel hade stängt för grottan som han grävde i-Det var ju passligt-Etiperna tror också att dom har lådan men ingen att visa upp.En munk passar världens dyrbraaste skatt.Bara att meja ner gubben och ta lådan.
Jag har hela tiden undrat hur de kunde föra ut en guldbeklädd låda utan att bli överrumplade av alla typer i öknen.De bar lådan framför sig som hjälpte mot alla krig de förde.Men jisses!De var ju alla slavar och inga soldater.Så när det kom till Israel bar de lådan 7 varv runt muren som föll av trumpetandet.Ni får tro vad ni vill fritt fram.Hur kunde föresten stentavlorna fått platts i den lilla lådan som var en aln bred och lång.
Visst är jag barnslig men man fick veta att Aron betyder låda.Precis som en viss Elvis,Aaron!

1 kommentar:

Ama de casa sa...

Intressant story, men sann? Nope. Inte om du frågar mig :-)

Ha en skön söndag!