torsdag 26 januari 2017

knepiga frågor

jag har fått ett frågeformulär från sjukhuset,att fylla på,hur jag mår efter min stroke.Som man säger förhållandsvis bra efter omständigheterna.
Jag är glad för rullatorn,utan den går jag inte ut.Den. knepigaste frågan var,vad jag har svårt med..som att tala skriva,läsa,minnas,räkna bla.Då skrev jag,att jag har svårt med räkningen eftersom det har stoppat mig hela livet.Har alltså inget med stroken att göra.Det heter något på fintspråk.
När jag gick på folkhögskolan kom jag på med magistern att det var just det som mitt problem var att förstå siffror.Han var så underbar och gjorde att jag förstod hur man handlar när det står kilo osv.
Många vuxna kunde inte det heller.men erkände inte det.Han tog fram en kulram,och oj vad jag skrattade,men han menade att alla medel är tillåtna.

1 kommentar:

Ama de casa sa...

Skönt att du mår så bra som du gör!

Ha en fin fredag :-)