måndag 6 februari 2017

Ögona är öppna

och jag ser snöflingor dala ner från himmlen.Inte är det väl manna?
Ja min skyddsängel hade jag 21 dec några år sedan.På ett övergångställe vid Maxi skulle jag och en tjej gå över gatan.En stor lastbil stannade och tjejen kom över och det blev lite långsammare för mig.Då började IDIOTEN KÖRA!Och jag hamnade under huven!Trodde att det var min sista stund!Kände hur någon Lyfte mig till andra sidan gatan.Tjejen såg så förskräckt ut och frågade hur gick det.Tror ni lastbilschaffisen stannade?Nej idioten körde bara på.Det var min skyddsängel!
Kan väl säga samma sak om min stroke.Jag ramlade ju på gatan.Och en snäll kille höll i mig.Samt granne kom och lät sin son hämta min son.Ambulansen kom ganska snabbt.
Doris och Dorotea har namnsdag.

Inga kommentarer: