måndag 11 december 2017

Det blev sent igår

Fester är jobbiga.
Dom där stolarna i Blå hallen är hemska.Det var vackert deckorerat.En gång hade postgirot fest där.och det var årets snöigaste dag.Jag bodde i Tumba och tog sista tåget hem.Min man skulle hämta mig vid stationen.Kom ingen.Undra på det snövädret.Jag började gå.Det var inte plogat så det var bättre att gå i där bilarna går för det fanns ju ett o annat spår.När jag kommit upp för Tumbabacken står min mano bil där.Han kom ingenstanns.Så jag fick hjälpa att puuta på.Och då blev jag ju nykter med en gång.Och hemmavid står grannen o skottar för fullt.Är du inte klok sa vi.Det kommer mer.Han kunde inte sova.När vi bodde i radhuset fick var o en skotta själva.

1 kommentar:

wiper sa...

Vilken dramatiskt minne du förmedlade. Tänk vad mycket snö det förr. Nu går det så upp och ner så man blir yr ;). Det finns många minnen att tänka tillbaka på och tittar man på gamla bilder så förstår man hur mycket man varit med om

Ha en jättefin början på veckan
kram
Malin