den la av.
Jag säger att det är vart fall inte konstigt att våra förfäder har haft solen som gud och dyrkat den.Lisa är en solgudinna hos folken i Benin och Togo i Afrika och skall ha introducerat metallerna hos människorna. Hon är tvillingsyster till sin följeslagare Mawu.
vad lustigt,mitt barnbarn heter Lisa.
Här den egyptiske solguden Ra.

nej, det är inte konstigt, tänk då på stenåldern när folk bodde i grottor och inte ens var säkra på att solen skulle komma tillbaka alls, vilken rädsla de måste ha känt
SvaraRaderakramar - förresten här la solen också av och det började regna