söndag 28 april 2013

Märkliga seder

läste jag om i Somalien.I tidningen står det värsta landet att bli mamma-Dåligt med läkarvård och unga mammor.Flickorna gifts bort när de bara är barn.!2-13 år.Vilka män är det som vill ha en sådan ung fru.Och månggifte!Hur fasiken har de råd,när det är så fattigt?
Jo,jag hade en granne från Somalien.Med två fruar!
Han hyrde två lägenheter och bodde hos en.Fy fasiken med så många barn.Minst tre på varje fru!
Härom året läste jag i tidningen,om en somalier som hade två fruar.Den ena frun fick en telefon,men inte den andra.Det var ruter i den frun,för hon slog till mannen med en stekpanna.Hon blev ju avis!

1 kommentar: