onsdag 1 maj 2013

Majtal o annat

För mycket länge sedan,när man bestod av mamma o pappa medtvå flickor.jag tror inte ens att sonen var påtänkt.
Skulle vi göra en utflykt med bilen och jag hade packat,smörgåsar,kaffe o saft.Vi var ganska fattiga så det var en lyx.Så vi styrde kosan mot Stockholm.Hamnade mitt under imajs tåget med den röda fanan.Usch o fy.Ställde så bilen och gick ut på en promenad.När vi kom tillbaka hade det varit inbrott,trots så mycket folk i rörelse.
Det enda som de fått med sig var våra mackor!
Tur i oturen,pappa hade ju portmonän kvar,med körkortet i.Det hade dom inte hittat.Det var en riktig 1 maj det.

2 kommentarer:

  1. Men vilka skurkar till att förstöra er picknick sådär! Att folk inte kan hålla fingrarna i styr...
    Tur att plånboken klarade sig! Men en sån ska man ju aldrig lämna i bilen...

    SvaraRadera
  2. Vilket minne av förste maj du har där. Men resan du har framför dig om 2 år låter hur härlig som helst. Kram

    SvaraRadera