lördag 17 november 2018

ser ut att bli en fin dag

igår tittade jag på go kväll.ett program som är rätt trevligt.Men jag retade mig på ett inslag om invandrarna.visst rätt ok.förslaget var att inbjuda en invandrarfamilj på middag.så invandrarna får en inblick i svensk kultur.Men problemet blir som i ett område som Vivalla i Örebro.att det finns knappt några svenskar kvar som boende.I mitt fall det enda gång som jag pratade med svenskar var personalen i affären.Helt enkelt det var traumaserande att bo där.och sa man hej till grannen sa hon bara jag kan inte svenska.Stora problem i skolan så de var tvugna att bussa ut ungarna-Inte så bra med sådana områden när språket blir lidande.och ett år vågade inte vissa julpynta p.gav deras grannars var iskrigare.så jag hängde upp julstjärna o julstake i varje fönster.

Inga kommentarer: