den la av.
Jag säger att det är vart fall inte konstigt att våra förfäder har haft solen som gud och dyrkat den.Lisa är en solgudinna hos folken i Benin och Togo i Afrika och skall ha introducerat metallerna hos människorna. Hon är tvillingsyster till sin följeslagare Mawu.
vad lustigt,mitt barnbarn heter Lisa.
Här den egyptiske solguden Ra.

1 kommentar:
nej, det är inte konstigt, tänk då på stenåldern när folk bodde i grottor och inte ens var säkra på att solen skulle komma tillbaka alls, vilken rädsla de måste ha känt
kramar - förresten här la solen också av och det började regna
Skicka en kommentar