Gabriel och Rafaels namnsdag.De var ju änglar i bibeln.Och i morgon är det någon Marie bebådelsedag.Varför,kallas hon jungfru Marie och Marie,hit o dit när hon hette Maria.Förmodligen Mariam.
Och våfflor skulle man äta enligt tradition.Det hade vi till middag i lördags det var extra pris.5 kr per förpackning.Gick åt två och det blev 6 våfflor.Och gott.Med jordgubbsylt å vispgrädde.

1 kommentar:
Våfflor... Oj vad länge sen jag åt det - gott! :-)
Skicka en kommentar